Sunday, May 29, 2011

Jersi ManU cantik, jersi Barca macam baju bundle pasar malam, tapi yang penting MENANG!

Hahaha...nak say hi to  kengkawan opis Angah dan kengkawan opis Che Din yang fanatik kat ManU. Sila cubal lagi! Kali ni Barcelona punya!

Gigih Che Din ngejutkan angah jam 3 pagi nak tengok live ManU vs Barca semalam. Bukan kat rumah okay...tapi kat dataran merdeka! huhuhu semangat..

Punya la ramai umat kat dataran

Tak de tampat duduk, berdiri pun sanggup

Ramai yang pakai jersi Man U, tapi salute ar kat brader ni, setia ngan jersi Malaysia! haha..


Bukan main seronok lagi Che Din, bila bintang pujaanye Messi, menjaringkakn gol, sampai bergegor gambor..


eheh! tumpang posing di subuh hari!


Syabas Barcelona!


Match Result and Highlights



[ FC Barcelona 3-1 Manchester United ]


27′ [1 - 0] P. Rodriguez
34′ [1 - 1] W. Rooney
54′ [2 - 1] L. Messi
69′ [3 - 1] D. Villa

Thursday, May 19, 2011

Apa ada pada rupa....yang penting pandai buat aye ketawa..

Sekali pandang memang muka-muka deme ni takkan ada pompuan nak pandang dua kali
seriyes...aye tak tertarik langsung, maklum le tes aye kan ala-ala Bi Rain gitu..hahaha..

Oleh kerana mereka ni lawak gila babun...teruih aye jatuh chentha...pada mereka ini...


Jom Layan! si jejaka pingki!



baju fit warna merah jambu yang tak tahan tu..:D

Wednesday, May 18, 2011

Rutin tergugat...

Asssalamualaikum...
Keja tak hari ni? aaa...ramai yang sambung cuti nampaknye selepas wesak day semalam. Jalan dalam kampus UM ni pun lengang je..aye nak melintas jalan pergi fakulti pun tak payah toleh kiri-kanan..redah je..tak de kenderaan beb..

Alkisah cuti umum.
Selalu nye aye pantang dapat cuti free macam semalam, mesti ada aktiviti punye, secara lone ranjer. Abih-abih koman pun mesti aye lepak kat MPH MidVeli tak pun cuci mata kat Jalan TAR. Ini le rutin aye untuk mengelakkan kebosanan. 

Tapi sejak seminggu dua ni, tak berani nak jalan kemana-mana secara solo. Nak pergi stesen LRT pun ngeri, padahal tak sampai 10 menet pun dari rumah. Bosan!

Ni tak lain tak bukan pasal si bahalol yang suka nyimbah asid. Memang bahalol punya orang! tak pasal-pasal nak merosakkan kehidupan orang lain, tak de kerja berfaedah nak dibuat agaknya!  eiiii geramnye aye!

Kalo dapat tangkap nanti, simbah balik asid tu kat dia, bior  mengelupur. Tak pun suruh dia minum asid tu bior pecah urat perutnye! heiiii mencik!

Sunday, May 15, 2011

Oh! Sudah Sihat

ish ish..dah sihat dah sistem blogger ni yek
hai...2, 3 hari tak dapat buka blog ni kaedahnye...
rase makanan tak cukup garam pulak
bila tak dapat berblog...kemain lagi...
macam femes

bukan apa
sejak ada blog ni
udoh tak pandei nak nyakor-nyakor cerita
ateh kertas
menaip lagi senang
mencoroh-coroh idea datang..
idok gitu?

Wednesday, May 11, 2011

Oh! Lupa...PPUM tu...kan Hospital Kerajaan...

Ha'ah...
entah apa bezanya unit kecemasan dengan bukan kecemasan
sama je...
melimpah ruah rakyat jelatanye

Lebih kurang jam 6 petang
Sampai la si angah ni di PPUM, nampak  kelibat che din, tengah duduk menunggu
aiii...pihak hospital ni idak ke ada nak beri kerusi roda..
kesian che din  se'eh duduk atas kerusi besi
lutut, siku, dagu, dah bengkak, darah luka pun dah kering
mana tak keringnye, dah sejam sampai kat situ
ermmm....
sayu pulak rasa hati menengokkan keadaan che din tu..
walaupun che din sengih-sengih kat aye
tapi aye tahu dia sakit sangat tu
sebabkan che din sengih-sengih
aye pun kontrol macho , tak mo nangis..
hahaha.. malu seh kalau nangis!

Lepas as tu aye ronda kat sekitar
ruang legar tu
jumpa la satu kerusi roda yang ditinggalkan
aye bagi che din duduk kat wilcha tu, baru la selesa la sikit...
aye pulak  rasa teruja kemain
sebab pertama kali  menolak kerusi roda
haha...

Menunggu dan menunggu
akhirnya, dah hampir maghrib baru dapat jumpa doktor
wahh doktor itu sungguh cool
dia tak heran pun darah che din yang dah kering tu
cuit sana-cuit sini
dia suruh pi xray
dah xray
kompom tak patah
dia bagi MC 2 hari
pas tu dia suruh pi amik ubat
'paracetamol'
ek'eleh...berjam-jam tunggu
ubat tu je dia bagi
kat rumah pun melambak...
ubat cuci luka pun tak bagi
haiisss raflah jingga aye dibuatnya
...nasib baik free

dan nasib baik juga
dekat ruangan kaunter pendaftaran tu
ada pondok polis
kami terus buat repot kat situ je
senang, tak payah pergi balai polis
selesai semua
amik teksi, sampai rumah dah dekat jam 10 malam
penat sehhhh...
macam tu le kami berdua
aye sakit che din jaga
che din sakit aye jaga...

***********
Kepada Perempuan yang memandu VIVA PUTIH tersebut
aye tak de la nak marah sangat
cuma terkilan sikit,
sebab kamu
tak endah keselamatan orang lain
main bedal suka hati engko je kan..

terima kasih la
sebab tolong hantor che din ke PPUM
tapi ngape kamu blah tak tunggu aye sampai
kamu takut ke..
nama kamu, no. telepon kamu
ngape tak beritahu kat che din
ko lesap macam tu aje...
dengan helmet che din yang tinggei dalam viva
pun nko hangkut sekali
adoiihaii....

*********
Motor che din?
punah teruk...kalau tengok keadaan motor tu
memang tak terbayang keadaan che din
masyaallah..
bersyukur sangat sebab che din hanya luka-luka
semua nye kuasa Allah

entah boleh claim insuran ke tidak pun
sebab motor tu atas nama
arwah bapak che din
geran semua ada di kampung la kot
biar lah

tapi che din sayang sangat motor tu
maklumlah pemberian dari arwah bapaknye
sempena masuk universiti tahun 1994
sekarang masih tesadai di tempat kejadian...

Begitu la ceritanye...

buat kawan-kawan semua
hati-hati lah di jalanraya...

Tuesday, May 10, 2011

Oh! Macam Ni Ke Bau Malang...

Mana kaedahnya malang tu berbau...
tak de baunya...bau busuk tak de, wangi apatah  lagi..

sebusuk-busuk bau kentut pun kalo tercium bole le kita lari,
yang bernama malang ni haramm tak berbau...
ate...redah je le yop..

***************************

Sekonyong-konyong dipetang hari semalam
tatkala mentari masih galak menyimbahkan habanye
menderu le sebijik kereta viva kaler putih
entah ade lesen ke idak  drivernye tu...masih misteri
dengan bijaksana dan bijaksini nye
telah memotong dan melencong
tanpa mengelip-ngelip kan signal
lepas memang lepas..
tetapi...
ada sebijik lagi kereta di depan si viva ni telah  berenti...
si viva ni terbrek mengejut
sebab nak menyelamatkan diri dari menyondol kereta yang berenti itu
tapi dia lupa pulak akan keselamatan che din di belakangnye...

ate... dah brek mengejut si viva ni
che din pun idak le sempat mengelak
tersondol le bontot si viva ni
maka terpelanting le che din di tepi jalan

Gitu le nasib penunggang motosikal, macam mentimun, dilanggar pun jatuh, melanggar pun jatuh...

Arakian, aye yang on the way balik keje
melayang kosong le pikiran
bila mendapat pekhabaran yang che din udoh di bawak ke hospital
longgar rasa  lutut, nasib baik tak tumbang
'aja-aja fighting!' kata si otak
nak menyedapkan si hati...
kira tabah le juga aye ni...
idok le sempat tumbang

maka secara solonye
 aye naik teksi dan pegi ke PPUM
bukan tak ada sedara mara dekat-dekat sini
tapi malas lah nak nyusah kan deme
selagi kaki ini mampu berdiri
aye gagah kan le jua
meredah lautan dugaan ini
bersendiri
wahh gitu..

~~Terasa tragis la pulak...
stop dulu ye kawan-kawan
insyaallah esok aye sambung citer~~

Saturday, May 07, 2011

Selamat Hari Ibu, Ma!

Siapalah kita tanpa ibu
walau bukan kita yang minta dilahirkan
namun terlahirnya kita membawa seribu makna

Apalah makna hidup kita tanpa ibu
walau kini dewasanya usia kita
namun doa serta restunya tetap kita minta

Bagaimanakah kita tanpa restu ibu
walau kaki upaya berdiri sendiri
namun kasih sayangnya tetap mahu didamping

Ibu, mak, umi, mama
bagai pelangi nan indah
mewarnai dunia kita walau dalam payah
walau kering air mata
walau lelah mata - tiada lena
walau duri - diterjah jua
walau apapun yang menghambat jiwa
dia tetap rela
tetap siap sedia
demi hidup sempurna  - waris yang dicinta

Ini Mama Saya..Saya Sayang mama Saya...Mama Saya Tiada Dua Tiada Tiga...Hanya Mama Satu-Satunya Mama Saya....I Love You Mom!

Thursday, May 05, 2011

Dunia Ini Hanya Pinjaman

Hidup insan tak kekal lama....

Betullah janji tuhan bahawa  mati itu pasti...tidak tercepat dan tidak pula terlambat...

Takziah buat keluarga tiga beradik perempuan yang lemas di hutan lipur Ulu Bendul...Nursyaza Alisa, 5, Nursyaza Azera, 4, dan Nursyaza Sakinah, 2

Pilu...Wan Azleela: Ibu kepada tiga beradik tersebut
 Semoga Allah mengurnaikan kekuatan untuk kamu meneruskan hidup

Al-Fatihah, semoga harum mewangi di Syurgawi

p/s:  kat opis angah ramai yang bercerita tentang kisah tiga beradik ini, ramai yang bersimpati tak kurang yang mengandaikan kalau peristiwa ini terjadi pada diri sendiri...bagaimanakah hendak menghadapinya, hilang semua anak sekali gus..

Angah kata mudah saja, perlu redha dengan ketentuan Illahi. Semua milik kita di dunia ini hanya pinjaman...(sambil menghint kat orang-orang yg selalu buat joke pasai angah ta de anak)
INGATLAH anak korang pun pinjaman jugak so berentilah gelak-gelakkan angah....

huhuhuhuhu....semakin emosenal aku nih!

Tuesday, May 03, 2011

Terima Kasih Teman

terima kasih teman,

kerana masih ada wajah ku diingatanmu

masih ada sekujur bayang ku di matamu

masih ada namaku dititip bicaramu

masih ada sekudus doa untuk ku



terima kasih sayangku (ihiks...)

kerana dapat menangkis tanggapan ku

yang dulu merasakan

bahawa tiada insan bergelar teman

yang sudi menumpangi cerita hidupku



terima kasih semua

ikatan indah ini

bertaut dgn keikhlasan

bersulam dengan kemurnian

moga cinta sesama insan

terus kukuh dipersada

persahabatan ini