Monday, October 04, 2010

Terbakar Atau Dibakar?

Jam berdetik sekitar pukul 12 suku tengah malam sabtu yang baru lalu. 'Polis ke ambulan tu bang' terpisat-pisat mata sebab terkejut bunyi siren tu kuat sangat, menjenguk ke luar balkoni..'weh le...terbakor..'

Rupa-rupanya kedai-kedai runcit di hujung Blok B, tampat angah tinggal dulu dah memerah dibaham api. Cepat betoi hanguihnye sebab kedai tu kayu je, kedai versi setinggan ni, tempat angah soping ikan-sayor di hujung minggu.

Gambo ni di ambik dari balkoni rumah baru angah, rasa sayu pulak hati bila tengok tempat ni hangus, ye lah hampir 5 tahun membeli barang keperluan dapur kat sini.

Ni gambor keesokan paginya. kelihatan penghuni berhampiran meninjau dan mengmbil barang-barang yang masih boleh di pakai ...

Imaginasi angah kuat mengatakan ia adalah amaran supaya baki-baki penghuni yang masih tinggal agar segera berpindah! 'dah hangus kedai ni, tak reti-reti lagi?' agaknye la..

Selak berita minggu tak de pulak keluar berita ni.

4 comments:

Zareda Norman said...

mungkin betul tu amaran kan...

Angah said...

rasanye gitu le, taktik menghalau secara halus

Wawa Zolkepli said...

maen kasar plak die.
sia2 jer klo de yg tkorban..

Angah said...

tu la pasai, kalo tak de nyawa manusia yg terkorban pon kesian...harta benda dlm kedai tu..