Thursday, March 20, 2014

Mencatu Air

So kena la menyimpan air...

Habis semua bekas, botol yang mana ada kena isi air. Itu pun kekadang tak cukup. Walaupun dijanji 2 hari ada air 2 hari tak ada air, tapi disebabkann rumah angah ni di tingkat 15, makanya air lambant naik. Rumah yang bawah-bawah dalam pukul 6 petang air dah ada, rumah angah tengah malam baru ada air...stressss mak nak...



Bukan tak nak beli bekas air yang besar, tapi ruang dapur ngan bilik air angah ni ciput sangat, kalo letak bekas besar susah pulak nak lau lalang...bertambah stressss la ..mak nak..

**sekian**

9 comments:

Khai♥Rin : anies said...

saya pn wat cm tu jg ;-)

Acik Erna said...

Acik dah pernah dulu angah..rumah tingkat satu je.tapi berhari2 x de air..kalau 2 hari boleh tahan lagi.

Rizziela said...

leceh bila air x ada kan...semoga cepat2 krisi air ni habis

Kakzakie said...

Seksa bertambah seksa kalau duduk tinggi dgn tak ada air lagi...

Harapnya dah tak payah catu lagilah ye. Kan ke dah hujan tiap hari...

ANIM said...

sabar jelah angah..
mudah2an , bila hujan turun akhir2 ni ..masalah air selesai.
kalau kena kat akak sendiri, tak taulah camna, dalam usia sebegni nak bangun tadah air..

BUNDA a.k.a KN said...

okay lah tu...

ieta mat sa'ad said...

Alhamdulillah runah saya kepas election smln, dari kena catu selang 2hari, hr ni elik je air kahu. Alhamdulillah...

Rinna said...

Sabo jel aa Angah.. Nasib baik umah akak tak kena catuan buat masa skrg nie.. Alhamdullillah..

Liza Razak said...

Alhamdulillah..nasib baik tempat saya tak kena catu air..kalau kena catu..tak taulah mcm mana nak handle