Friday, October 10, 2014

Kellie's Castle, Batu Gajah, Perak

Bismillahhirrahmannirrahim

Assalamualaikum kawan-kawan

Kesempatan pulang ke kampung semasa Aidiladha lalu, angah berkesempatan pergi ke Kellie's Castle. Pertama kali pergi...padahal bukan jauhpun dari kampung angah...:D

Kellies's Castle bukanlah tempat berliburan sangat, ia lebih kepada menyaksikan satu-satunya bangunan yang klasik tetapi ia sangat di'gilai' oleh jurufoto.

Meh tengok gambor la ye..

dari perkarangan parkir

pondok menjual tiket, nak msauk ke bangunan klasik tu dikenakan bayaran sebanyak RM5.00

 port cantik untuk bergambor

 jualan cenderamata pun ada



aksi-aksi berposing





 adik-beradik, ipar duai semua suka bergambor....






















 sempat rembat tshirt dua helai

 perjalanan dari kampung angah ke Kellie's Castle di penuhi ladang kelapa sawit

Jambatan merentangi Sungai Perak, dahulu jambatanya hanya diperbuat daripada kayu. Bila kereta lalu akan berbunyi berrodak-rodak macam nak runtuh...sekarang dan cantik...

sayup di atas, angah tak naikpun...gayat


Sekian...daripada kami...Che Na, Che Din, Dzul, Dik Ja, Faiq Mama and Angah...

9 comments:

Acik Erna said...

dalam tu tak boleh masuk ye angah..bangunan lama kan

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Menarik tempat ni. Ada pernah lalu. Tapi tak berkesempatan nak singgah lagi masa balik kampung.

Kakzakie said...

Angah jumpa apa-apa bayangan hantu tak hihi... Selalu dikatakan tempat ini berhantu kan...

Fifi Nadhrah said...

cantik kellis castle ni.. ffi tu study dekat sri iskandar.. tapi tak sempat nak pergi..

Angah said...

Acik, boleh masuk, naik sampai puncak bangunan pun boleh

Manggis, len kali bole la singgah, cantik untuk bergambar

Kakzakie, angah pegi tenghari, tak ada apa-apa pulak...

Fifi, hai, tq jenguk blog angah. nti boleh ajak family datang sini..:D

Rinna said...

Pernah sampai ke sini dulu.. hehehe..menyeramkan gak laa.. :)

LadyBird said...

Cantik istananya.. mmg klasik..

Iryns Ahmad said...

mcm best..xpnh smpi ke sini..bolehlah terjah klu ke teluk intan nnt..

ANIM said...

angah, rasa macam dah komen entry ni, hee..
dekat dengan rumah kak anim di ipoh kellie castle nih...