Tuesday, June 07, 2016

Adehhh malunya...

Serius...Angah ni kadang-kadang huru hara jugak perangainya…

Jumaat 2 Jun 2016…lalala hati berbunga-bunga sebab dapat balik kampung, jumpa family… makan-makan  sebelum bulan Ramadan menjelma.

Sesudah subuh kami gerak balik kampung, duit dalam beg ada sikit tak sampai seratus, Angah pakai Bank Islam, dalam kampus UM ada, tapi sebab bizi…tak dan cucuk duit sebelum balik kampung kaedahnya… dah la di Kuala Kangsar (KK) tak ada Bank Islam.. ’tak pe, KK banyak mesin ATM’ cuba sedapkan hati sendiri.

Sampai RTC Ipoh dalam jam hampir ke 8 pagi, ada ATM BSN dan Agro Bank, namun kedua-dua reject kad Bank Islam Angah…panas sikit hati ni, tapi cuba positif..’ awai sangat kot, bank belum ada duit…’ kunun..

Sampai KK terus ke Maybank – reject juga, pi CIMB – reject lagi..dah cuak dah ni, pi tanya kat staf di situ, dia kata..mungkin line MEPS bermasalah..cuba sekejap lagi katanya..adeh…

Tak puas hati Angah pi pulak BSN…reject le jugakkkk uarghh, staf kat situ pun kata benda yang sama..masalah line.., last sekali pi RHB kat jam besor KK..memang reject jugak kaedahnya..ko dah kenapa mesin ATM oiii?

Hati busukpun mula la berkata-kata...  ‘apalah KK ni dah la tak ada Bank Islam, mesin ATM pun tak boleh tumpang pakai! ‘ bla bla bla  dalam hati, sampai rasa nak hashtag kat ahli parlimen KK  (bakal), suruh usaha adakan Bank Islam..kui kui kui…Angah…Angah..

Sambil marah-marah tu cuba juga positif ‘agaknya lepas jam 10 baru line ok kut..’  tapi masa tu baru jam 9 lebih, ye tak ye..pecut ke Taiping…..kat sana memang ada Bank Islam… nasib baik Che Din tak banyak bunyi..I follow je.. kata dia..

Fuhh..kunun nak cepat jumpa Khayla and Zahra..Makngah rindu tau..sabor aje..

Sampai Taiping…percaya ke tak…di Bank Islam sendiri pon kena  pun reject!.. juga??? apahal??

Makkk…rupa-rupanya…

edehh  malu sendiri..bila staf kat kat situ kata…’memanglah reject..kad dah habis tempoh..tu kat kad ada tulis 05/16’  – maksudnya mei 2016 tamat tempohnya…ALLAH…tak pernah lah Angah nak ambil tahu  bahawasanya  kad BI ada tempoh tamatnya…aduhai..Angah.. kwang-kwang kwang…

Kannn…dah buat dosa je merungut-rungut pasal KK di pagi hari…ampun…

Kena gelak dengan Che Din memang kompom..sampai rumah..kena gelak pulak dengan adik-adik…adehhh…




nahh amik kau kad baru...2021..ingat...pi tuko kad..


Buang masa pulak kat bank, patut-patut dah awal-awal boleh jumpa family...ermm..

~~@@@@@~~~


Hai Kela, hai Rara...muahhhciked



7 comments:

dear anies said...

hehehee mcm2

dear anies said...

p/s slmt berpuasa angah

Kakzakie Purvit said...

Hihi... RHB punya kad pun sama ada expiry date
Kakak tak ingat bila kakak terkena - tahun 2014 rasanya samalah macam Angah.

Angah said...

Selamat Berpuasa Anies..

Kan kak Zakie, kadang-kadang kita tak perasan, padahal kad tu berkali-kali guna dalam sebulan...

Norhayati Mohd Isa said...

Salam ukhuwah dan kenal Angah..

Selamat berpuasa..
Sama lah dengan akak ni angah..
Kad bank islam buat masalah juga..
Ni kena pi terjah juga Bank ni ..
Untuk tukar kad lain..


akak follow angah #98 jemputlah ke blog kecik akak ye :)

Bunda_nora said...

Bunda pun nak cek lah kad bunda... montel nyer sikecik tu... anak sape lah tu..cute... enterframe kat blog yer... hehe...tomry..

Angah said...

sikecik berdua tu anak buah angah...mereka lah buat angah tak sabar nak balik kampung Bunda..