Wednesday, March 08, 2017

SINDROM : tak suka pahala?

kenapalah ada sesetengah manusia ni langsung tak berminat kepada pahala. PAHALA!! tahu tak pahala tu apa???

kalau banyak amal ibadah dan diterima pula oleh Allah,  memang banyak kau kaut pahala. Ni kalau amal ibadat pun yang wajib-wajib je, apa perkara lain yang kau boleh buat untuk topup pahala tu.

Ya…buatlah baik kepada orang-orang keliling….

ni tidak depan bos kau kata ok, bos berpaling je, kau kata ‘susah sikit tu..lalu berlalu pergi gitu saja...apa punyar turrrr da..

lagi satu, dalam soal kerja, ada manusia ni buat asal boleh saja. Dia tak mau fikirpun yang dia hantar tu betul ikut format ke, prosedur ke. Sebagai orang pengantara kita pulak yang kena semak, kena baiki…adehhhh..

Bukankan menolong memudahkan kerja orang lain tu sesuatu yang sangat dituntut? kau mudahkan kerja orang, Allah akan mudahkan kerja kau. Tapi sayang kau tak FIKIR begitu.

Penatlah MakNgah!


Kalau lah MakNgah kaya MakNgah pencen sekarang tau!



...dah membebel pulak MakNgah petang-petang ni...




5 comments:

dear anies said...

mereka rs mereka dah jd yg terbaik sbb tu tak hirau semua tu..

Acik Erna said...

Acik dulu kalau tak tahan dengan karenah kawan sekerja selalu cakap "kalau aku kaya dah lama aku pencen he he sama ngan angah.."

Angah said...

entahlah...macam-macam hal

Sanisah Sabu said...

sama la angah kat opis is~ stress...

ada yang kadang tu rajin mengipasss tapi kita yang kena tempias selesaikan semua qeja yang mengipassss~ panas ja tempiasan tu... tapi bertabahhhh jugaklaaaa..... kalau is kaya, is pun bersara awai jugak rasanya (T___T)

Angah said...

ye la Is...bab mengipas ni ada dimana-mana...naik cemuih dengan peel macam ni