Tuesday, August 14, 2018

Eh termarah pulak aku!


Boleh tak aku nak beri pendapat JUJUR!

Korang yang duduk di level menteri timbalan menteri ni tak payah tunjuk jaguh sangat kunun nak bersifat adil kepada semua pihak

tak habis-habis menyakitkan hati cadangan korang nih

yang nak peduli sangat golongan transgender ni kenapa? sejak bila pulak orang Malaysia ni meminggirkan diaorang? menindas diaorang?

Sekarang ni orang biasa macam aku ni pulak yang rasa tertindas!

Korang layan, makin menjadila lahanat  lahanat tu

Kalau dah jantan tu jantan la, ada aku suruh korang pakai mekap jadi pempuan bagai? lepas tu menyusahkan orang - minta hak itu ini!

Kau nak masuk tandas OKU, mari sini aku terajang kau sampai patah kaki, baru aku rela kau masuk kacau hak OKU.

MUAK!!!



https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2018/08/461427/transgender-disaran-guna-tandas-oku

6 comments:

Aryan azra said...

teruk sangat dah sekarang ni..menakutkan bila difikirkan

Acik Erna said...

Pertama.kali angah marah ni...

Angah said...

Aryan...betul lately ni makin menjadi-jadi...macam kesengajaan je nak memprovok kesabaran orang

Acik...Angah menyampah yang terbendung dah, banyak isu sejagat yang patut di handle orang agama ni, tapi hal busuk dorang ni pulak yang disebokkkan..

ASTraveller said...

siapalah yg membangkitkan isu ni huhu padalah golongan ni dah lama wujud

dear anies said...

diorg sendiri x leh terima bdn diorg yg kite sibuk2 nk take care psl diorg pe hal pulak kan???

Angah said...

Julia - betul, isu ni lapuk dan wujud sejak dulu, cuma sekarang ni mereka sangat mempamerkan kewujudan mereka, sampai naik lemas kita menengoknye...

Anies...entahlah, krisis identiti yang dah tak terbendung...depa ni ada support group yang sangat kuat, tu yang semakin menyalak-nyalak tu..