Monday, February 04, 2019

LIMAU MANDARIN

 Assalamualaikum...

Buat masa sekarang ni, dikebanyakkan meja-meja dalam pejabat manapun akan ada buah-buah orange keemasan ni kan kan?

haaa...ini menandakan kehangatan sambutan Tahun Baharu Cina sedang memeriah di sana-sini.

Tahun ni, dalam sebulan sebelum perayaan CNY ni, banyak sangat dapat info-info dan video-video berkenaan limau mandarin di pertontonkan...semuanya berkenaan hal negatif berkaitan limau ini.

Lalu tahun ni tiadalah  Angah mahupun keluarga dan rakan-rakan beria nak membeli buah ni, sebab terpengaruh juga dengan berita tersebut.

Apapun, bila ada yang memberi secara percuma, ambil dan makan lah juga....

pada Angah apa benda kita naka makanpun kena berpada-pada, jangan berlebihan kalau dah tahu bakal memudaratkan...

Terima kasih kepada beberapa Pensyarah berbangsa Cina yang sudi memberi dan berkongsi rasa meriah ini.



 Tips sebelum makan buah Limau mandarin ni, kita perlu basuh buah limau yang belum dikopek, basuh betul-betul dengan air suam ke dengan air garam ke...


 Angah cuci dengan air suam je, kat opis ni tiada garam hihiii, pastu lap elok-elok..
dan yang paling penting;

amalkan Bismillah 5 sperti dibawah ni...insyaallah selamat dengan izin Allah



 Check juga, takut ada ulat seperti yang dgembar gemburkan...nampak macam ok je tu..


 Moh kita makan!


Happy Chinese new Year bagi yang menyambutnya....dan


Selamat Bercuti..

No comments: