Tuesday, March 13, 2012

Leka Yang Mengundang Padah

Al-Fatihah Buat Adik Nurul Nadirah Abdullah
Abadi dan mewangi kamu di Syurgawi

Angah sungguh bersimpati pada ibu Dirang kerana seharusnya dia lah orang yang paling menyesali apa yang terjadi. 

Tak payah jauh, di keliling-kelalang angah sendiri pun banyak komen-komen dan spekulasi berbaur negatif dilemparkan kepada beliau, itu belum lagi di blog-blog dan forum-forum...

Angah pun pernah terfikir begini:-

"jam sebelas mengadap Facebook,bukan nak siapkan sarapan untuk keluarga?"

'oh, apa la yang ada dalam fikiran dia sehingga sanggup menyuruh budak 5 tahun pergi ke kedai sendirian?"


itulah  pandangan  kebanyakan orang luar macam angah ni, tapi nak buat macam mana, dah nak terkena kan? 

Semoga menjadi pengajaran kepada semua ibu-bapa, sentiasa ingat 'ada mata asing yang memerhati' setiap langkah anak anda. Tolonglah!

6 comments:

rATu kEBaYA said...

tulah.. kalau perkara nak terjadi nak elakkan macam mana pun tetap terjadi.. Anggaplah perkara ni sebagai iktibar untuk kita supaya lebih berhati.

~ Cik Azz ~ said...

Al-Fatihah...

Yang terjadi tetap terjadi..

Impian Serikandi said...

Al Fatihah.
Takziah kpd keluarga.
Sebagai seorg islam, jalanilah tanggungjawab sbg ibubapa dengan sebaiknya. Letakkan ISLAM sebagai AD-Din..insyaAllah kehidupan lebih sempurna.

' biar buta penglihatan.. jgn buta hati & fikiran..'- petikan lagu Ramlah Ram tu..;)

zino said...

al fatihah.. dan takziah kepada keluarga mangsa..

c'axoera ヅ said...

alfatihaah

Madam Lala said...

geram jugak pasal kes ni..
anak tu permata tau tk...
ee..mak dia tu tak tau ke..
sakitnyer hati!~