Tuesday, April 17, 2012

Hujan Lagi Petang Ini...


Hujan,
Apa cerita yang kau bawa
Tatkala luruh air mata
mencurah membasahi maya
pada petang yang gelita

Langit,
Apakah kamu marah
sehingga air mata mu tumpah
atau sedang diracik sedih
lalu membuat hatimu pedih

Awan,
Khabarkan padaku
andai hati mu pilu
agar bisa aku nyanyikan lagu
biar terubat segala sendu

Angin,
Tolong aku sampaikan bicara
pada alam yang sedang berduka
aku masih ada, setia
menemani hati-hati yang luka

adinaduana/pesan pada alam/ 17.04.2012/ 5.30pm

15 comments:

Mazni said...

awat sedey jer nih...wish u semoga cpt sembuh dari dugaan itu..btw Kak Ina stay mana skang, sy br perasan rumah lama Kak Ina dah kosong ye..

Angah said...

Mana ade sedey.... aye duduk pantai dalam sekaran ni..

~ Cik Azz ~ said...

Untung la duduk pantai dalam.. Hari2 boleh lepak kat pantai..

:D

secangkir madu merah said...

Adakah HUJAN keramat yg jatuh dari LANGIT itu tanda AWAN berduka lara justeru dikirimkan kepada ANGIN untuk disebarkan kepada dunia?

Angah said...

hahaha Kak Azz...nak lepak sama mai le, cantik tau pantai kat sini..kikiki

Angah said...

ye Kak Yatie...awan cuba memberitahu sesuatu...kepada mahkluk dunia yang memahami..

Madam Lala said...

sedey jek dear....

Impian Serikandi said...

keindahan alam ciptaanNya..nikmat yg diberi pada kita smua..maka bersyukurlah..

Angah said...

Madam...langit yg jd penyedih lately ni..

Munnafendy said...

er..boleh tak mintak hujan tu turun sikit ptg ni? smlm panas terik sgt lah...hihhi

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

wah... sayu je is baca... (T__T)uhuk3

Angah said...

Muna, yelah semalam berbahang sampai ke malam..

Angah said...

is, hebat tu, kalo baca aje dah rasa sayu...

Karukord Jagau's said...

Syahduuuu......
Syahduuu...

c'axoera ヅ said...

janganlah sedeyy nnti aku turut sedey samaaaaa :(