Tuesday, February 17, 2004

Al-kisah di kampung - 11

02 Feb. 2004


Hari kedua di kampung....
Habis dah kisah sedih sayu dan pilu. Today i'm very hepy you know...pepagi dah pergi ke pasar di pekan manong, naik motor berdua ngan adik. Fuuuyuoooo...beh oo...bawak motor kat kampung, jalan clear nak laju, nak ke tengah, nak bawak menentang arus pun boleh..beh beh beh...dalam hati aku teriakkan dangan riaknya...'jalan ini aku yang punya ha ha ha aku punya...aku...' (buat bunyik sore jin dlm citer Ahmad Albab)

Upss! kami tak pakai helmet juga...! tapi aku bawak satu letak dalam raga...buat syarat eje, adik kata kalu tetiba polis meronda boleh pakai... ha ha ha...adik...kalu aku pakai adik nak pakai ape? ...yang penting driver, adik kat belakang tak pe polis tak nampak ha ha haa....adik nak tipu polis...

Sampai kat pasar, belilah semua yang mak pesan, 'pesan aje' dah tentu angah yang bayor eheks..., aku sebok pilih ikan, adik sebok tangkap kucing, dia kata nak bawak balik sebab apek jual sayur kat situ kata kucing tu tak de tuan, aku tengok kucing tu comel dan yang penting JANTAN!. Tapi sayang raga motor ku penuh ngan barang tak leh bawak kucing, adik merengek nak jugak, so aku janji nak datang sebelah petang ke pasar khas nak amik kucing adik kata ok...

dek kerana raga penuh, jadi helmet sorang kena pakai, aku tak nak pakai jadi adik le kena pakai he he he...korang bayangkan bila nampak orang naik motor berdua, driver tak pakai helmet yang bonceng pakai helmet.. ekekekekekeke....gilo punyo kojo!

**************************************************************

Tengahari

ermmmm nyam nyam... hari ni mak masak mee kari utk tetamu, mak memang pandai masak, aku puji bukan sebab dia mak aku tapi dia masak memang sodap! sebab tu mak cik esah, jiran sekampung upah mak masak di kantin sekolah (sekolah aku dulu...dan sekarang dah jadi 'sekolah dulu' buat ana & adik sebab deme tgh tunggu SPM & STPM) ana & adik pun keje kat kantin gak...tapi dema jaga kesyer dan mop lantai je, tapi adik dah berenti sebelum raya aji ni sebab tak larat mop lantai..alasan...sebenarnya hujung februari ni result SPM keluo dia segan kat cikgu-cikgi dia, ana plak relek aje sebab dia memang muka selamba...

Raya aji tetamu tak ramei sangat, jadi mee kari yang banyak tu aku boleh makan lapan kali, tambah berkali-kali lagi dan lagi. ahai....angah asal balik kampung aje gemuk he he he...tengah sedap....

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Petang

seperti yang dijanji aku bawak adik pegi pasar nak amik kucing, tapi sayang pasar dah tutup...aku lupe di kampung pasar bukak sampai tengahari je....oleh kerana pasar tutup aku jenguk dari luar aje, aku carik kucing kat keliling pagar tapi tak de...kesimpulannya kucing tu hanya duk kat pasar taim pagi aje .

mase balik kami singgah kat rumah pah sedara, tapi yang beh itu datang lagi bila diaorang tanya pasal laki aku, pasal apa aku balik sorang....tak beh tak beh....jadi aku tak nak singgah mana-mana rumah sedara aku lagi, bior le deme kata aku sombong asal hati aku tak sakit.....wa...cauuuu...

No comments: