Friday, February 20, 2004

Kasihan anak-anak itu...


Aku hangat hati betul la, rasa benci sesangat,
betul-betul punya benci, sakit hati
serasa mahu pecah dada bila telinga aku ni
dijentik berita itu...
'seorang bapa dijatuh hukuman penjara atas kesalah merogol anak kandungnya...’ SUMBANG MAHRAM LAGI!!! Hei... what’s going on man.... macam sial, bodoh nak mampos!
Kamu bukan setakat 'babi' tapi setan laknat. Kalau terpegang babi perlu di samak, jadi jgn lah didekati babi itu, tapi kamu bukan setakat perlu di jauhi malah perlu dilenyapkan dari muka bumi ini.
Dunia ini hanya untuk disedut oleh nafas-nafas suci yang tahu tujuan dihidupkan di maya ini.

Bayangkan jika sebuah keluarga sedang menonton siaran berita, tiba-tiba dihidangkan dengan berita-berita sebegini. Dah tentu si ayah rasa maruahnya sedang dipijak-pijak lumat oleh kaum sejenisnya. Si ibu pula dah tentu tercalit risau dan mungkin juga dipagut curiga terhadap si suami dan anak-anak perempuan pula dah tentu disambar ketakutan, kesangsian yang tak ketentuan terhadap ayah dan saudara lelaki. Hal demikian sudah tentu menggugat keharmonian sesebuah keluarga.
Jika pasangan ibu bapa itu berlatarkan pendidikan tinggi sudah tentu mereka dapat menerima berita ini dengan sikap yang lebih terbuka, tapi bagimanapula hal nya dengan ibu bapa yang tidak demikian pendidikannya, yang tinggal di kampung-kampung tu, yang rata-rata masih menganggap hal ini sebagai tabbo di kalangan mereka. Pastinya cerita-cerita sebegini mengundang ketidakselesaanmereka. Ahh…bangsat betul, habis rosak susu sebelangga, habis berlumpur kerbau sekandang. Ini semua setan tu punya pasal.

Aduhai…kasihan anak-anak itu, dicemari pagar-pagar yang makan padi, tak sempat kering kain dia ampaian, mendung hitam mengundang hujan, lalu kemana lagi diri hendak menumpang teduh agar luka tidak menjadi kudis yang mecacat keseluruhan hidup akan datangnya. Tuhanku, berikan mereka penawar penyembuh derita, agar mereka kental tika dituba kata-kata nista, kerana org. lain tak bisa mengerti malah kadangkala tidak bersimpati. Nasiblah anak-anak itu, berat sungguh bahu yang memikul tapi itulah suratan buat mu.

Kami anak-anak yang bertuah, bukan sekadar diberi makan pakai dan perlindungan, malah masa depan kami menjadi agenda utama, dirancang atur agar menjadi manusia berguna. Tidak sekalipun ayah kami membenarkan fikiran kami rungsing melainkan dia yang akan menyelesaikan permasalahan kami selayak tanggunjawabnya. Tapi ayah kalian, meratah darah daging sendiri, langsung tak memikirkan masa depan kalian, memang kasihan…
Kalaulah malang itu berbau, dah tentu kalian dapat bersedia dengan bengkung pertahanan diri, setidak-tidaknya dapat kau terajang , sepak atau tendang je bahagian-bahagian yang boleh menghentikan hasrat setan-setan itu. Malangnya….semua dah terjadi. Masihkah kalian yanag bersalah? Kasihan….nasiblah korang.

Setan itu hanya dipenjara 40 tahun tanpa di sebat. Umur 53 tahun dikira telah lanjut usia wah wah wah…..lanjut ye… banyak ko punya lanjut ek..kalu dah larat merogol tu, setakat sebatan tu apalah sangat berbanding apa yang akan menunggu ko kat akhirat nanti, siap le ngko . Setan yang lagi sekor tu padan le kena sebat, sesuai sangatle dengan badannya yang macam kerbau balo tu ha ha ha ha….. gendang gendut tali kecapi, berbirat punggung ngan libasan cemeti. Tu laaa..buat lagi.

Hai dunia akhir zaman……macam-macam yang tak terjangka bisa berlaku. Ambillah iktibar, baik dari Allah buruk dari kita sendiri. Elok buat tauladan yang buruk buat sempadan. Kepada anak-anak itu, semoga kalian tabah meredah arus masa hadapan. Hidup mesti terus selagi nafas berhembus, esok masih ada dan yakinlah bahawa Tuhan tidak menduga hambanya dengan perkara-perkara yang tidak termampu, jangan bunuh jiwa kamu!





No comments: