Wednesday, March 31, 2004

Semalam - Aku Yang Cuai


Aduhai dek krn cuai aku telah menyusahkan Deen, rasa nak ketuk ketuk je pala aku ni, apersal la aku cuai , aku tertinggal kunci bilik dalam bilik dah tentu aku tak leh balik! Padahal mase antor aku gi keje Deen dah tanya kunci ada bawak ke, dengan konpidennya aku kata ada dalam beg ni, sampai ke sudah aku ingat ada kunci kat dalam beg aku ni. Emmm mase kemas beg nak balik jam 5, hampehhhh baru aku ingat kunci aku gantung belakang pintu Makkkk cam ne balik ni….eh..balik boleh nak masuk bilik yang tak bolehnya aduh nak ketuk nak ketuk nak ketuk lapan kali ketuk pala ni.

Deen keje petang plak, kul 1 pagi baru balik, humangaihhhh takkan aku nak duk opis ni sampai pagi, nak tak nak kene le kaco Deen kat topis dia, apalagi tepuk dahi le Deen, baran je dia bila aku cuai cam ni.

Deen – nanti le abg try mintak rehat awal
Aku – awal tu pukul berapa?
Deen – dalam pukul 7
Aku – alaaa sekarang tak leh ke
Deen – ishhh mane boleh baru 2 jam keje
Aku – ermm tujuh pon tujuh le

Nak tunggu kul 7, aku mintak cik Mat, pembantu makmal aku hantor aku gi pasar malam kat fourteen, mak aaiii jam pon aku tak pakai ari ni, cam ne aku nak agak Deen dah sampai rumah ke blom ishhh nak ketuk lagi pala aku ni eiii lapan kali ketuk baru tau ahh redah jelah. Beli itu ini, tengok itu ini aku pon blah gi tunggu teksi, mase turun teksi aku intai jam, adusss baru jam 6.55, kurang-kurang 7.30 baru Deen sampai, apalagi jadi pengemis muda le aku duduk kat tangga depan pintu bilik sambil ditemani adik etot dan bau-bauan hancing ayo kencingnya perhhh naik penin aku, tobat aku tak tinggei kunci dah pas ni.

Elok azan maghrib berkumandang Deen pon sampai, aku ingat dia nak marah aku, sib baik…dia nampak aku dia gelak-gelak siap peluk kepala aku, kusss semangat ingat nak marah, Deen ni kadang-kadang tak leh nak agak barannya. Pas tu tergesa-gesa dia semayang dan gi keje balik, sian Deen mase rehat sejam abis kat tengah jalan je. Nak wat cam ne benda nak jadi, utk keselamatan di masa hadapan aku kene dupliket kunci dan tinggei kat opis satu kan kan kan….

No comments: