Thursday, April 14, 2011

Nasik Dan Air Manis

Yang mana tak boleh, yang mana boleh?
yang mana  kena kurangkan, yang mana kena lebihkan?

Aye kuat makan nasik, tapi kadar gula rendah! uhh! sungguh aye tak berapa faham hal-hal berkaiatan kesihatan ni!


Assalamualaikum kawan-kawan, ari ni aye MC
aye tak pegi keje
aye tak boleh bukak mata
bila bukak mata,dunia berpusing
nyeri ulu hati
muntah-muntah air
huhuhu...
nugei weh!

Mula la syak ada darah tinggi,
tapi bila jumpa doktor, katanya kadar gula rendah dan perut sangat banyak angin!

'jangan  makan banyak, bagi perut rehat sikit'
aduiii malu nye aye, kena kata banyak makan huhuhu

'jangan makan makanan keras seperti nasi dan banyakkan minum air panas manis seperti teh 'o'

hohoho...kena berpisah dengan nasik lah pulak...aduhai perut melayu ku ini...pasti dia memberontak!

What to do?
kenalah dengor nasihat doktor kan...

Rutin sarapan yang biasa..yang jarang mis hari-hari:-
nasik lemak/nasik goreng + air suam

mulai esok kena tukar:-
roti/oat/buah + air teh/milo panas

Semoga kepala tidak pusing lagi...

4 comments:

secangkir madu merah said...

angah, rajin rajin makan obat ye... semoga cepat sembuh dan boleh makan nasik balik hehehehehe..

Angah said...

alhamdulillah..sihat dah...

~ Cik Azz ~ said...

Haaa.. Tu tanda gastrik la tu... Sama la mcm akak, mesti nak balun nasik jugak.. huhuhu..

Lebih makan pening, kurang makan angin.. kihh3..

Angah said...

ye la cik azz, dalam bebanyak ubat yang angah dapat tu ada terselit ubat gastrik..

huhu..tak kurus le aye kalo dah membalun nasik je kejenye...