Thursday, May 05, 2011

Dunia Ini Hanya Pinjaman

Hidup insan tak kekal lama....

Betullah janji tuhan bahawa  mati itu pasti...tidak tercepat dan tidak pula terlambat...

Takziah buat keluarga tiga beradik perempuan yang lemas di hutan lipur Ulu Bendul...Nursyaza Alisa, 5, Nursyaza Azera, 4, dan Nursyaza Sakinah, 2

Pilu...Wan Azleela: Ibu kepada tiga beradik tersebut
 Semoga Allah mengurnaikan kekuatan untuk kamu meneruskan hidup

Al-Fatihah, semoga harum mewangi di Syurgawi

p/s:  kat opis angah ramai yang bercerita tentang kisah tiga beradik ini, ramai yang bersimpati tak kurang yang mengandaikan kalau peristiwa ini terjadi pada diri sendiri...bagaimanakah hendak menghadapinya, hilang semua anak sekali gus..

Angah kata mudah saja, perlu redha dengan ketentuan Illahi. Semua milik kita di dunia ini hanya pinjaman...(sambil menghint kat orang-orang yg selalu buat joke pasai angah ta de anak)
INGATLAH anak korang pun pinjaman jugak so berentilah gelak-gelakkan angah....

huhuhuhuhu....semakin emosenal aku nih!

12 comments:

Rinna said...

Betul tu Angah..kalau Allah nak tarik balik kejap jerk.. semua tuh pinjaman.. jadi jgn laa menyakiti org..kan.. sabar laa ye Angah.. Insyallah kalau ada rezeki..nanti ada laa tuh yang penting usaha.. okey.. :)

Rizziela said...

kasihan dekat ibu malang ini


Tapi memang hakikatnya...dunia ini hanya pinjaman...kita patut bersyukur dengan apa yg kita ada sekarang dan jagalah ia sebaik mungkin...kerna bila kita kehilangannya...ia x mungkin akan kembali lagi

Titisan Hujan said...

td pn dlm suka..tetibe dpt pgumuman slh sorg ahli skampus meninggal krn kanser.
innalillah~~

terkedu seketika...........

zino said...

satu tragis....

~ Cik Azz ~ said...

Kesian kat ibu tu... Dah la berpisah dengan suami, kini berpisah pulak dengan anak2..

Terbayang2 Ulu Bendul masa akak singgah dulu.. Tenang dan damai je..

Kini Ulu Bendul menjadi satu trauma pulak.. huhuhu...

Al-Fatihah untuk kesemua mereka dan salam takziah untuk keluarga... :(

Angah said...

terima kasih Kak Rinna - insya-allah aye akan sabor...

Angah said...

Rizziela, sungguh betul kata-kata mu itu...

Angah said...

Titisan Hujan - takziah dan al-fatihah untuk arwah

Angah said...

zino, memang tragis. Zino nanti pesan kat cucu-cucu kesayangan...jgn main kat tempat air-air ni..

Angah said...

Cik Azz, angah penah pergi kat situ, tapi air dia cetek je...tak sangka pulak bole jadi insiden mecam tu

Al-Fatihah

Mazni said...

oh tak tau plak yang parents dia dah berpisah....hhmm..mmemang kesian....sy takleh baca citer tu kak ina, asik bederai jer airmata....semoga rohnya dicucuri rahmat...amin....

Btw, saya sokong bab dunia ini hanya pinjaman tu....bersyukurlah dgn apa yang ada ..

Angah said...

mazni, tu la dah la berpisah dengan suami, kini anak pula hilang dari mata, memang sedihlah nasib si ibu ni