Wednesday, May 11, 2011

Oh! Lupa...PPUM tu...kan Hospital Kerajaan...

Ha'ah...
entah apa bezanya unit kecemasan dengan bukan kecemasan
sama je...
melimpah ruah rakyat jelatanye

Lebih kurang jam 6 petang
Sampai la si angah ni di PPUM, nampak  kelibat che din, tengah duduk menunggu
aiii...pihak hospital ni idak ke ada nak beri kerusi roda..
kesian che din  se'eh duduk atas kerusi besi
lutut, siku, dagu, dah bengkak, darah luka pun dah kering
mana tak keringnye, dah sejam sampai kat situ
ermmm....
sayu pulak rasa hati menengokkan keadaan che din tu..
walaupun che din sengih-sengih kat aye
tapi aye tahu dia sakit sangat tu
sebabkan che din sengih-sengih
aye pun kontrol macho , tak mo nangis..
hahaha.. malu seh kalau nangis!

Lepas as tu aye ronda kat sekitar
ruang legar tu
jumpa la satu kerusi roda yang ditinggalkan
aye bagi che din duduk kat wilcha tu, baru la selesa la sikit...
aye pulak  rasa teruja kemain
sebab pertama kali  menolak kerusi roda
haha...

Menunggu dan menunggu
akhirnya, dah hampir maghrib baru dapat jumpa doktor
wahh doktor itu sungguh cool
dia tak heran pun darah che din yang dah kering tu
cuit sana-cuit sini
dia suruh pi xray
dah xray
kompom tak patah
dia bagi MC 2 hari
pas tu dia suruh pi amik ubat
'paracetamol'
ek'eleh...berjam-jam tunggu
ubat tu je dia bagi
kat rumah pun melambak...
ubat cuci luka pun tak bagi
haiisss raflah jingga aye dibuatnya
...nasib baik free

dan nasib baik juga
dekat ruangan kaunter pendaftaran tu
ada pondok polis
kami terus buat repot kat situ je
senang, tak payah pergi balai polis
selesai semua
amik teksi, sampai rumah dah dekat jam 10 malam
penat sehhhh...
macam tu le kami berdua
aye sakit che din jaga
che din sakit aye jaga...

***********
Kepada Perempuan yang memandu VIVA PUTIH tersebut
aye tak de la nak marah sangat
cuma terkilan sikit,
sebab kamu
tak endah keselamatan orang lain
main bedal suka hati engko je kan..

terima kasih la
sebab tolong hantor che din ke PPUM
tapi ngape kamu blah tak tunggu aye sampai
kamu takut ke..
nama kamu, no. telepon kamu
ngape tak beritahu kat che din
ko lesap macam tu aje...
dengan helmet che din yang tinggei dalam viva
pun nko hangkut sekali
adoiihaii....

*********
Motor che din?
punah teruk...kalau tengok keadaan motor tu
memang tak terbayang keadaan che din
masyaallah..
bersyukur sangat sebab che din hanya luka-luka
semua nye kuasa Allah

entah boleh claim insuran ke tidak pun
sebab motor tu atas nama
arwah bapak che din
geran semua ada di kampung la kot
biar lah

tapi che din sayang sangat motor tu
maklumlah pemberian dari arwah bapaknye
sempena masuk universiti tahun 1994
sekarang masih tesadai di tempat kejadian...

Begitu la ceritanye...

buat kawan-kawan semua
hati-hati lah di jalanraya...

6 comments:

rATu kEBaYA said...

alhamdulillah.. takder apa yang serius...

Rinna said...

Kuang ajo ler pemandu tuh tak tunggu laak che din..ikss.. sabo je laa.. mesti takut ler tuh..tah2 tak de lesen..

Angah said...

alhamdulillah...Ratu, aye bersyukur sangat...

Angah said...

kak rinna, memang geram kat budak tu, aye pun rase dia tak de lesen kot

pB said...

alhamdulillah , tak ada yang serius



2 hari jer mc ???
kedekutnya Doktor tu ....

Angah said...

pB, ye 2 hari je, sebab doktor tu kata tak ada apa-apa yang patah...