Tuesday, May 10, 2011

Oh! Macam Ni Ke Bau Malang...

Mana kaedahnya malang tu berbau...
tak de baunya...bau busuk tak de, wangi apatah  lagi..

sebusuk-busuk bau kentut pun kalo tercium bole le kita lari,
yang bernama malang ni haramm tak berbau...
ate...redah je le yop..

***************************

Sekonyong-konyong dipetang hari semalam
tatkala mentari masih galak menyimbahkan habanye
menderu le sebijik kereta viva kaler putih
entah ade lesen ke idak  drivernye tu...masih misteri
dengan bijaksana dan bijaksini nye
telah memotong dan melencong
tanpa mengelip-ngelip kan signal
lepas memang lepas..
tetapi...
ada sebijik lagi kereta di depan si viva ni telah  berenti...
si viva ni terbrek mengejut
sebab nak menyelamatkan diri dari menyondol kereta yang berenti itu
tapi dia lupa pulak akan keselamatan che din di belakangnye...

ate... dah brek mengejut si viva ni
che din pun idak le sempat mengelak
tersondol le bontot si viva ni
maka terpelanting le che din di tepi jalan

Gitu le nasib penunggang motosikal, macam mentimun, dilanggar pun jatuh, melanggar pun jatuh...

Arakian, aye yang on the way balik keje
melayang kosong le pikiran
bila mendapat pekhabaran yang che din udoh di bawak ke hospital
longgar rasa  lutut, nasib baik tak tumbang
'aja-aja fighting!' kata si otak
nak menyedapkan si hati...
kira tabah le juga aye ni...
idok le sempat tumbang

maka secara solonye
 aye naik teksi dan pegi ke PPUM
bukan tak ada sedara mara dekat-dekat sini
tapi malas lah nak nyusah kan deme
selagi kaki ini mampu berdiri
aye gagah kan le jua
meredah lautan dugaan ini
bersendiri
wahh gitu..

~~Terasa tragis la pulak...
stop dulu ye kawan-kawan
insyaallah esok aye sambung citer~~

7 comments:

~ Cik Azz ~ said...

Teruk ke che Din Angah tu..? Harap2 semuanya okay la ya.. dan cepat sembuh che Din tu..

Sabar la Ngah ya.. Dugaan yg datang memang kita tak jangka...

Mazni said...

Ya Allah kak ina, abis tu che din camne? teruk ker? siannya...harap che din cpt sembuh....mmg, jenis yg tak reti bahasa ni tak pikir org moto camne, main sedap dia jer....sabar ye kak ina, kim slm che din, rajin2 makan ubat...

Angah said...

cik azz, alhamdulillah, luka tak teruk sangat. pecah-pecah lutut dan siku je...

Angah said...

TQ maz.
PPUM..bagi ubat tahan sakit je..kat umah aye pon belambak..kui kui kui..

rATu kEBaYA said...

harap cedera ringan je ye... ada 2nd episode ke?

Angah said...

Ratu, ada 2nd part kikikiki..

Rinna said...

Bila terima berita ttg kemalangan mmg otomatik berderau rasa hati kan.. lebih2 lagik kalau yg tersayang yg kena.. ikss..tak leh bayangkan..rasanya..

Alhamdullillah laa Che Din Aye selamat..