Wednesday, November 30, 2011

HUJAN MALAM DI KUALA LUMPUR

Mencurah, menghempas dinding kaca jendela
denting dengungnya menusuk telinga
pendengaran berbaur antara angin dan guruh

aku masih mengetik papan kekunci huruf
menulis butir-butir kata
namun tak kesampaian apa yang aku rasa
bahasa seakan tidak sama rata
dengan kemahuan yang hendak dicerita
ah…hujan ini
bagai membawa lari segala emosi
dek dengungnya yang membungkam bicara hati
                                 
adinaduana/30.11.2011/8.45pm


Gambar: TQ Che Yahoo

pstt...di tampat kawan-kawan hujan tak malam ini?

18 comments:

ORLANDO AHMAD said...

angah nak booking?

roger la email Gua (sidebar blog ade alamat email),
ape2 hal bleh je discuss, insyaAllah gua bantu ape yg boleh...

Angah said...

ish.. Lando malu lak rase...

zino said...

hujan lebat ahkirnya banjir ..oops lari tajuk hehe

pena rozie said...

Hujan... sedap tido

Bidadari Syurga said...

booking apa saja tu si orlando?

ps: puisi kamu indah... diadun dengan bunyi hujan yang menitis... tapi hujan beri aku duka yg paling dalam...

Angah said...

zino, klo sampai banjir tu memang lebat nampak nye hujan tu...

Angah said...

Pena Rozie, angah pun dah lena tido, ni baru bangun ni...

Queenie said...

UJAN-UJAN BUAT KITA MOODY KAN?

Angah said...

Bidadari, kenapa berduka...nanti makin lebat hujannya...

Angah said...

Queenie, ada yang moody , ada yg sendu, tapi yg suka pun ada...

secangkir madu merah said...

aku suka mendengar nyanyian hujan
dentuman guruh bagaikan muzik
yang mengenakkan lagi irama
namun alunan hujan membawa cerita lama
yang luka dan duka
hujan menitik bersama airmata
yang mengguris jiwa

Angah said...

Kak Yatie, nampaknya hujan sangat sinonim dengan hal-hal kedukaan ye...

erm...bertabah lah wahai hati-hati yg terguris luka..

Rinna said...

Ambai bermadah..dan bersajak le plak. Angah skrg nie..yer.. :)

ORLANDO AHMAD said...

hohoho..

Gua rilek je

Angah said...

kak rinna, hujan kadang-2 memberi ilham...

Angah said...

Lando, mu memei mat cool...:D

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Hujan2 ni semuanya mendapppp... huhuhu....

Sedap bermalas-malasan.. Tapi jemu juga.... adehh...

Angah said...

Kak Azz, hujan ni masa utk berlazy-lzy-an...