Thursday, January 03, 2013

Hari Pertama Sekolah

Eh,  mual betul baca citer-citer dalam akhbar semalam kan? Apalagi kalo bukan citer pasal jantan betina beronggeng di malam tahun baru. Menyampah betoi, tak kira muda, tua, budak hingusan yang baru pencen semua nak menyundal tak tentu fasal. Eh tak ingat dunia ye, dunia yang samakin tenat dengan dosa di sana sini. Huh sungguh daku emo! emooooooo

Ups! mukadimah di atas tak ada kaitan dengan tajuk entry. Maafkan daku ya, Orait mari kita tengok apa yang berlaku pada hari pertama persekolahan.

See? oh, ini bukan bilik darjah atau bilik guru, ini adalah opis angah. Gambo dirakam jam 8.45 pagi, 02.01.2013 Lengang! hampir 80% staf bercuti kerana mengiringi anak cucu cicit pergi ke sekolah. Yang tinggal bekerja adalah orang yang tak de anak macam tuan blog ni dan juga senior-senior yang hampir nak pencen, yang anak-anak sudah tidak lagi bersekolah.


Awal tahun memang biasa begini, opis tak ber'orang. Dari big bos, small bos hingga ke kuli semua cuti. Padahal minggu ini adalah minggu Audit, cuti beku sepatutnya...tapi...

Ye lah, semua orang ada alasan sendiri, anak baru masuk darjah satu, anak masuk asrama,  anak masuk tadika  ....ye la ye la..cuti la...opis bior daku yang jaga...Yeyy!

Mungkin ini antara alasan mereka (ni bukan alasan staf opis angah, ni mungkin kat opis lain? 
 mungkin...)

"eh i kena cuti you, anak baru masuk darjah satu, husben i outstation.." (ya silakan..).........."ala...memang che abang i ada, tapi i pun nak joint jugak anak masuk sekolah pes time, tak mahu lepas peluang yang sangat berharga ni..." (alololo...sweetnye!)......."herm..abang i tu mana boleh harap handle anak sekolah, semua i kena buat" (eh?...redho la nyahhhh). 


Selamat bekerja Angah! sebab ko tak de alasan untuk bercuti saat-sat begini! uhuk...

4 comments:

Cikgu Ma said...

kalo mcm tu, jadi cikgi la angah..haha...leh cuti2 pnjang...

Ujie Othman said...

Begitu sygnya ibubapa kat anak..
Rasanya memana pun sama, sume dok cuti sbb hal anak.

Cik Azz said...

Takpe, nanti Angah boleh cuti hujung tahun.. Biar lak dorang yang bekerja... ehehh..

mdmlala said...

madam tau maksud terselindung angah tu...
sobs... sama la kita...