Wednesday, April 14, 2004

Kucing


Masa Etot ada dulu aku tak suka berlama-lama di ofis, cukup jam aku mesti balik. Kadang-kadang rehat jam 1, juga aku balik. Ini kerana aku amat mengasihi Etot, aku rasa rindu bila lama meninggalkannya. Etot teman terbaik aku.
Sejak kehilangannya aku jadi malas nak balik cepat-cepat, nak nak pulak kalu Cik Deen keje petang, baik aku duk ofis.
Tapi dua malam sudah, tuah bagaikan bergolek kepangkuan kami. Deen jumpa anak kucing di tinggalkan di belakang ofisnya dan seperti biasa Deen akan jadi seumpama Alam Flora yang mengangkut benda-benda terbuang, tapi Deen kutip benda yang bernyawa saja tau. Ini kali ketiga Deen kutip anak kucing terbiar. Tapi yang ni special sikit sebab kucing tu jantan (aku kan suka yg jantan je....Deen kata aku pilih bulu!)
Anak kucing tu ada la sebesar tapak tangan, belum putus susu lagi gamaknya. Sian dia asyik menyondol-nyondol semacam mencari puting susu ibunya. Aku akan bela dia.Tapi aku rasa aku tak boleh nak sayang dia sebagaimana aku sayangkan Etot. Etot tetap istimewa di hatiku. Sayang Etot, rindu Etot.
Upsss...apa aku nak nama kan si kecik tu ye, la ni aku panggil dia 'keciq', nanti dia besar aku nak panggil apa ek?

No comments: