Monday, December 13, 2021

EPISOD BERULANG

 Assalamualaikum semua,
semoga dalam kenyamanan jiwa dan beroleh kebaikan dan rahmat dari Allah swt.

...apapun situasi kita sedang lalui, mari dahului dengan rasa penuh kesyukuran dan sentiasa berdoa untuk kebaikan tanpa jemu.

Ini bukan cerita tidak bersyukur..cuma saya mahu berkongsi perasaan.

...tersepit dalam situasi sama berulang-ulang, sangat membuahkan penat. Terdetik dibenak fikir...'lagi? haihh! 


Puisi ini saya tulis saat ke a'down'an

Saat aku merasa
Keras ujian mendatangi semula
Nyata kentalku merapuh lentur
Lantaran cerita berulang
Membuatku terasa malang

 Uji itu ujianlah
Takdir itu takdirlah
Aku itu akulah,
Berdiam
Tumpul
Terpadam bara

 Pun,
Aku masih mahu senyum
Manisku masih mesra
Menyapa hati mereka
Yang perlu kuberi bahagia


Wassalam.

7 comments:

Aryan azra said...

Moga Allah mudahkan apa jua urusan kita

angah said...

Aryan, aminn..terima kasih...

Cici said...

Semoga diberi ketenangan hati dan dipermudah semua urusan

paridah said...

tabah n senyumlah

paridah said...

tabah n senyumlah

Wak Lat said...

deep 😅

angah said...

Amin...terima kasih:

Cici
Kak Paridah
Wak Lat